Om oss.

Barnehagen ligger ved en rolig sidevei på Erdal på Askøy. Vi har et stort uteområde og vår egen skog med gapahuk og bålplass. I nærheten er det fine turstier. Vi er mye ute og leker i all slags vær.

Huset vårt ble bygget i 2006, er på ca 1000 kvm og har 568,8 kvm lekeareal. Vi har 6 avdelinger. Siste åpnet i 2010, hvor vi har 18 førskolebarn. Et grupperom i første etasje kan vi bruke til smågrupper.

Hver avdeling har en kjøkkenkrok. I andre etasje har vi et storkjøkken, der vi lager varm mat 2 ganger hver uke. Vi serverer frokost, lunsj og frukt/ettermiddagsmåltid hver dag. Når noen har fødselsdag, feirer vi med for eksempel sunne vafler eller fruktsalat m/yoghurt.

I andre etasje har vi også Fellesrommet. Der kan vi danse, trene, høre musikk og se film og bilder. Vi har et utvalg filmer som vi bruker som en del av vårt pedagogiske opplegg.

Her samler vi også alle barna til adventsfest, karneval og andre fellessamlinger.

Barnehagen har utvidet kristen formålsparagraf, og eies av Fridahuset AS. Vi er ikke knyttet til noen menighet, men vi som eier barnehagen er kristne, og vil gjerne ha de gode kristne verdiene som grunnlag.

Våre satsingsområder:

• Nærmiljø og samfunn